ShareThis Page

Roundup: Glaxo fires worker over misrepresented study data; Comcast's new X2 platform saves TV shows online; more

| Wednesday, June 12, 2013, 12:01 a.m.

Glaxo fires worker over misrepresented study data

British drugmaker GlaxoSmithKline PLC said it dismissed one employee and a second has resigned as a result of a scandal over misrepresented data in a research paper published in 2010. The company, which has consumer health-care offices in Pittsburgh, said its investigation of recent allegations of questionable data has established that some information in the paper had been misrepresented. The paper, written by scientists at GlaxoSmithKline's research center in China, was published in the prestigious journal Nature Medicine. It covered early, laboratory-stage research involving multiple sclerosis. GlaxoSmithKline said besides the two employees, three others are on administrative leave, pending a final review. The world's sixth-biggest drugmaker told the journal that the paper should be retracted and that it's getting all of the authors to sign a statement to that effect.

Comcast platform saves TV shows online

Worried about filling up your DVR? The nation's largest cable TV provider, Comcast Corp., is introducing a compact set-top box that does away with the hard drive and saves your TV shows online. The as-yet-unnamed box, running on a platform it calls X2, debuted on Tuesday at the annual gathering of cable TV companies, The Cable Show, and will be available to customers later this year. Three times smaller than traditional set-top boxes, the device is one of many offerings from cable TV companies seeking to improve the living room experience. The X2's channel guide acts more like a website than traditional channel guides. Customers can customize the view to include weather and road traffic apps. Program listings include movie ratings from Rotten Tomatoes, as well as a “buzz” meter showing how many posts from Twitter a particular show is getting each hour. The guide also displays video from the Web for the first time.

CBOE to pay $6M to settle SEC charges

The largest options exchange has agreed to pay a $6 million penalty to settle federal charges that it failed in its duty to enforce trading rules. The Securities and Exchange Commission said on Tuesday that the penalty being paid by the Chicago Board Options Exchange was the first imposed against an exchange for failures of regulatory oversight. The CBOE is a self-regulating organization, like Nasdaq and the New York Stock Exchange. They are charged with enforcing trading rules for their members. The SEC has broad oversight over the trading, but it leaves the day-to-day monitoring to the exchanges and the Financial Industry Regulatory Authority. The SEC said the CBOE failed, among other things, to prevent abusive short-selling by a member firm. Short-selling is when a trader bets a stock will lose value. Regulators say excessive short-selling targeted at weak companies can push them into collapse and fan market volatility. The alleged failures occurred from 2008 to 2012. The exchange agreed to take corrective action but did not admit nor deny wrongdoing. The SEC also censured the exchange. Censure brings the possibility of a stiffer sanction if the alleged violation is repeated.

Other business news

• Florida-based Chatham Lodging Trust has agreed to buy 178-room Hyatt Place hotel on Pittsburgh's North Shore for $40 million, marking its second hotel acquisition in the Pittsburgh region. Chatham Lodging, which also owns Springhill Suites in Washington, said it hopes to close the sale on Monday. Hyatt Place opened in 2010 and is managed by LodgeWorks LP of Wichita, Kan. Chatham Lodging owns interests in 72 hotels.

• Westinghouse Electric Co. named Pavel Janík managing director of Czech Republic operations, the Cranberry-based nuclear energy company said Tuesday. Janík has served as chairman of the board for CEZ Bohunice, a Czech energy producer. Janík will be based in Prague.

• Children's Hospital of Pittsburgh was named to the U.S. News & World Report's 2013-14 Honor Roll of Best Children's Hospitals and was ranked 10th overall in the nation, said UPMC, which owns Children's. The ranking was released online Tuesday by the magazine and will be published in a guidebook in August.

• Duquesne Light Co. will build an electric utility service center in the RIDC Industrial Center of McKeesport. Duquesne Light paid RIDC $273,195 for the 4.67-acre site on Center Street. The property was once home to U.S. Steel McKeesport National Works, which operated a metal tube and pipe mill there until 1986.

— Staff and wire reports

TribLIVE commenting policy

You are solely responsible for your comments and by using you agree to our Terms of Service.

We moderate comments. Our goal is to provide substantive commentary for a general readership. By screening submissions, we provide a space where readers can share intelligent and informed commentary that enhances the quality of our news and information.

While most comments will be posted if they are on-topic and not abusive, moderating decisions are subjective. We will make them as carefully and consistently as we can. Because of the volume of reader comments, we cannot review individual moderation decisions with readers.

We value thoughtful comments representing a range of views that make their point quickly and politely. We make an effort to protect discussions from repeated comments either by the same reader or different readers

We follow the same standards for taste as the daily newspaper. A few things we won't tolerate: personal attacks, obscenity, vulgarity, profanity (including expletives and letters followed by dashes), commercial promotion, impersonations, incoherence, proselytizing and SHOUTING. Don't include URLs to Web sites.

We do not edit comments. They are either approved or deleted. We reserve the right to edit a comment that is quoted or excerpted in an article. In this case, we may fix spelling and punctuation.

We welcome strong opinions and criticism of our work, but we don't want comments to become bogged down with discussions of our policies and we will moderate accordingly.

We appreciate it when readers and people quoted in articles or blog posts point out errors of fact or emphasis and will investigate all assertions. But these suggestions should be sent via e-mail. To avoid distracting other readers, we won't publish comments that suggest a correction. Instead, corrections will be made in a blog post or in an article.