ShareThis Page

Quinn & Rose out as morning talk show hosts

| Monday, Nov. 18, 2013, 2:30 p.m.
Syndicated Conservative radio talk show hosts Jim Quinn and Rose Somma-Tennent disappeared from the local airwaves with little notice or fanfare. It appears that new Clear Channel canceled them. The hosts can't say much because of a nondisclosure agreement they signed, but listeners in the area are upset

Syndicated conservative broadcasters Jim Quinn and Rose Somma-Tennent, two of WPGB-104.7's original hosts, are off the air.

Clear Channel Media + Entertainment Pittsburgh confirmed on Monday that the duo no longer works there. Their 6-9 a.m. show, “The War Room with Quinn and Rose,” was replaced with David Bloomquist, known on WWVA-1170 in Wheeling, W.Va., as “Bloom­daddy.” He declined to comment.

“WPGB tried to reach new terms with Jim Quinn and Rose Tennent, but as that was unsuccessful, they will be moving on,” spokeswoman Kathryn Ferri said. “We support and thank them for the contributions they have made.”

Neither Quinn, 70, of Bridgeville nor Tennent, 55, of Venetia could be reached for comment. On their website, they assured fans they would return to the air.

“We want our listeners to know how much we have enjoyed bringing you the news every morning. We feel like we are all part of one big family,” they wrote, telling people to check for updates at “... Our commitment has been, and will always be, to conservative values and to this great country of ours.”

The sudden change surprised affiliates and angered loyal listeners.

Listener Gary Stewart of North Versailles suggested politics factored into the decision, noting Clear Channel's hiring of Democratic Governors Association executive director Nathan Daschle, son of former U.S. Sen. Tom Daschle, as executive vice president for political strategy.

“It is no secret that the left targets advertisers of conservative talk shows,” Stewart emailed. “Once they get all the conservative talk shows, they will start after the Christian radio and television shows.”

Clear Channel officials would not comment on his assertion.

“Many of our members listen to them every day and are concerned about this,” said Don Thomson of North Huntingdon, chairman of the Westmoreland County Conservative Coalition. He said losing their reporting “would be a major loss to the Pittsburgh area.”

Some affiliates said Clear Channel gave little notice.

“WYSL received email notice of this termination literally 10 minutes before their scheduled Monday morning broadcast,” Radio Livingston Ltd.'s WYSL-1040 in Rochester, N.Y., posted on its website.

“We had something different on the air this morning and made frantic phone calls saying you're feeding the wrong thing,” said Tim Martin, assistant general manager of WFRB-560 in Frostburg, Md.

Tennent accompanied WPGB listeners on two trips through Conservative Tours. Asked whether her leaving the station would affect her tie with Conservative Tours, company founder Ken Chase responded by email: “Do not know yet. A bit of a surprise.”

Quinn and Rose originally aired on Steel City Media's WRRK-96.9 but moved to WPGB in 2004 when Clear Channel instituted its FM news-talk format.

Quinn worked at stations in several cities as a music disc jockey, including Pittsburgh's KQV-1410 in its ABC Top 40 days, WKTQ-1320 and WTAE-1250. At the former WBZZ-93.7, news reader Liz Randolph in 1988 sued him and co-host “Banana Don” Jefferson for referring to her with risque jokes. She won an out-of-court settlement.

Tennent worked as a producer at WPCB-40 in Wall, where she was involved in the late Tom Green's “LightMusic” show. She is a substitute host for Sean Hannity on his syndicated talk show and has been a panelist on his Fox News Channel show.

Patrick Cloonan is a Trib Total Media staff writer. Reach him at 412-664-9161, ext. 1967, or

TribLIVE commenting policy

You are solely responsible for your comments and by using you agree to our Terms of Service.

We moderate comments. Our goal is to provide substantive commentary for a general readership. By screening submissions, we provide a space where readers can share intelligent and informed commentary that enhances the quality of our news and information.

While most comments will be posted if they are on-topic and not abusive, moderating decisions are subjective. We will make them as carefully and consistently as we can. Because of the volume of reader comments, we cannot review individual moderation decisions with readers.

We value thoughtful comments representing a range of views that make their point quickly and politely. We make an effort to protect discussions from repeated comments either by the same reader or different readers

We follow the same standards for taste as the daily newspaper. A few things we won't tolerate: personal attacks, obscenity, vulgarity, profanity (including expletives and letters followed by dashes), commercial promotion, impersonations, incoherence, proselytizing and SHOUTING. Don't include URLs to Web sites.

We do not edit comments. They are either approved or deleted. We reserve the right to edit a comment that is quoted or excerpted in an article. In this case, we may fix spelling and punctuation.

We welcome strong opinions and criticism of our work, but we don't want comments to become bogged down with discussions of our policies and we will moderate accordingly.

We appreciate it when readers and people quoted in articles or blog posts point out errors of fact or emphasis and will investigate all assertions. But these suggestions should be sent via e-mail. To avoid distracting other readers, we won't publish comments that suggest a correction. Instead, corrections will be made in a blog post or in an article.